Album/EP Terbaik 2023 Pilihan Rondivu

  • 📰 UMonline
  • ⏱ Reading Time:
  • 25 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 13%
  • Publisher: 51%

Entertainment Entertainment Headlines News

Entertainment Entertainment Latest News,Entertainment Entertainment Headlines

Tanpa hebahan melata dalam media-media, tanpa nombor menggoda di platform penstriman, album sulung Math Class mengungguli senarai ini kerana kesegaran dan kualitinya.

Setiap kali mendengar mana-mana lagu, saya tersalah anggap yang saya sedang mendengar artis antarabangsa.Johny Comes Lately memberikan nafas segar buat ska punk Malaysia, baik dari segi komposisi lagu, penulisan lirik mahupun sikap bermuzik. Tahun ini, baris lirik terbaik pilihan saya ialah “kelemahan aku menghiburkan busuk hatimu”.Note/Void memilih untuk jadi berbeza dalam banyak hal tetapi yang paling menyerlah pastilah bentuk muzik yang mereka bawa.

Kalau perhatian yang lebih diberikan kepada bakat seperti Alextbh, kita akan sedar yang pasaran pop Malaysia sangat rencam dan berkualiti; bukan sekadar lagu pop balada yang dilantun muka-muka lazim AJL. Album ini mengangkat potensi Alextbh ke tahap antarabangsa.Bukanlah karya terbaik Yuna tetapi Masih Yuna membuktikan dia relevan di mana-mana. Malah, untuk tidak terus menambat hati rakyat Malaysia dengan formula akustik pop-folk atau balada kegilaan massa juga harus dipuji.

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.
We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 27. in ENTERTAİNMENT

Entertainment Entertainment Latest News, Entertainment Entertainment Headlines